BBC Apologizes After Inquiry Concludes That Martin Bashir “Deceived” His Way To Bombshell Princess Diana Interview

The BBC’s independent inquiry into the methods used to secure a bombshell 1995 interview with Princess Diana has concluded that Martin Bashir “deceived” his way to accessing the princess, and that the broadcaster’s response to his deception was “woefully ineffective.”

The BBC has apologized after the findings of Lord Dyson’s inquiry were published on Thursday following a six-month investigation by the former supreme court judge, which has cost the UK broadcaster £1.4 million ($2M).

BBC director general Tim Davie said: “Although the report states that Diana, Princess of Wales, was keen on the idea of an interview with the BBC, it is clear that the process for securing the interview fell far short of what audiences have a right to expect. We are very sorry for this.”

It comes after former MSNBC anchor Bashir left the BBC last Friday on health grounds. He sat down with Diana for the Panorama interview, in which she uttered the now-famous words that there were “three of us in this marriage” in relation to Prince Charles’ extramarital affair with Camilla Parker Bowles.

The inquiry follows Princess Diana’s brother, Charles Spencer, presenting the BBC with a “dossier” of evidence that cast new light on the tactics deployed by Bashir to obtain the interview after he was originally cleared of wrongdoing by the broadcaster in 1996.

More follows

Read More About:

Source: Read Full Article